Prvomájové závody 2017, obedience

01.05.2017 12:28

Montíkův první start v obedienci. Průběžně jsme se tak nějak připravovali, protože Working testy pro BC vycházjí právě z obedience. Ale to správné "nakopnutí" jsem dostala až na skvělém semináři s Lucií Stemmerovou. Montík tam zvládal všechny cviky i v náročném prostředí, zbývalo doladit drobnosti a nepřesnosti. No a taky stres a nervozitu, běžné věci závodníků. Poslední týden před závodama mě trošku zkoušel, jako vždycky ... jakože nedržel aport, hemžil se na odložení ... a tak podobně.
Ale závodní atmosféru ustál perfektně. Dlouhodobé odložení - byl na 2. místě ve skupince 4 psů. Napřed odešel jeden pes, pak druhý - oba přímý sousedi a ten čvrtý si aspoň stoupl a čuchal okolo sebe. A pak odešel též. Montínek pozorně sledoval všechny jak odcházejí a seděl jak přibitý. V momentě, kdy seděl sám, byl úplně v pohodě, protože trénujeme jen sami, takže tak je na to zvyklý. Rozhodčí to ocenila - byl moc statečný! U aportu si dal na čas, musel napřed důkladně očuchat cizí aport, ale nakonec zjistil, že by mohl otevřít tlamku a dokonce, dokonce jí i zavřít, s aportem vzorně za špičákama. V tréninku jí totiž často nezavírá. Po tomto vzorném provedení čekal odměnu, v podobě balonku, která nepřišla. Tudíž nevěřícně na mě zíral a vůbec nevnímal povel "lehni" v dalším cviku. Ale nakonec jsme se přes všechny úskalí dostali, Montínek pracoval rychle a ochotně. Zkoušku jsme splnili na výborně a dokonce se umístili na 1. místě. Málem mi tekly slzy, protože jsem to vůbec nečekala a děsně mě to dojalo. Navíc byla výborná atmosféra, klid, pohoda, fandění ... co si přát na závodech víc. A ještě ceny. Tolik úžasných věcí jsem snad ještě nikdy nevyhrála!!!